سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش عطر

آموزش عطر و ادکلن... راهنمای انتخاب و استفاده عطر مناسب و شخصی

 

به نظرتان این اسامی چه تفاوت هایی با هم دارند: عطر، ادو تویلت، پرفیوم، ادوکلن؟؟؟

چه چیزی آن‌ها را متفاوت می‌کند - و در بسیاری موارد، موجب می شود بعضی گران‌تر باشند؟

 

 

هنگام خرید یک عطر، چیزهای زیادی برای رمزگشایی وجود دارد - نام تجاری، قیمت، نوع - و سرنخ‌هایی در مورد آنچه بطری در آن نگهداری می‌شود وجود ندارد. شما احتمالاً دسته‌های عطرها را می‌شناسید، اما شاید نمی‌دانید این اصطلاحات به چه معنی است  .

 

پیدا کردن غلظت مناسب به همان اندازه مهم است که عطر و بوی مناسب را انتخاب کنید. اگر خیلی سبک باشد، خیلی سریع از بین می‌رود. اگر خیلی قوی باشد، شما (و هرکسی که در نزدیکی شماست) را خفه می‌کند، این یک راه سریع برای از بین بردن رایحه‌ای دیگر دوست‌داشتنی است.

 

ابتدا باید بفهمید که این عطرها چگونه ساخته می‌شوند. تولیدکنندگان روغن‌های طبیعی و مصنوعی را که عطر و بوی خود را با یک حامل مانند الکل می‌بخشد، می‌آمیزند. این عطر باعث تثبیت رایحه و رقیق کردن روغن‌ها می‌شود تا چیزی را که بو بر روی پوست شما ایجاد می‌شود ایجاد کند. الکل همان اندازه روغن‌ها اهمیت دارد زیرا کنترل غلظت رایحه و ماندگاری آن را کنترل می‌کند. دسته‌بندی‌های رایج در زیر به شما می‌گوید که روغن‌ها چقدر غلیظ هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا بدانید که رایحه چقدر سبک یا سنگین خواهد بود.

 

عطر خالص، Parfum یا Extreme De Parfum

این نام‌ها ممکن است کمی فریبنده باشد زیرا آن‌ها به روغن عطر خالص مراجعه نمی‌کنند که هم بوی نامطبوع و هم پوست شما را تحریک می‌کند. با این وجود، عطر خالص بالاترین غلظت رایحه در دسترس است - معمولاً بین 15 تا 30 درصد روغن عطر - و کافی است تا رایحه قوی، قابل‌توجه و ماندگار در تمام روز باشد.

 

سیلین یا اینکه عطر تا چه اندازه از بدن شما در هوای اطراف شما گسترش می‌یابد، همیشه با عطرهای خالص بسیار موردتوجه است. آن‌ها به نظر می‌رسد در هوا متراکم و ضخیم به نظر می‌رسند، با ابرهای معطر می‌توانید داخل و خارج از آن قدم بزنید، با چاقو برش بزنید، تقریباً مزه کنید. وقتی کسی را که عطر خالص پوشیده است بغل می‌کنید، احتمال دارد که ساعت‌ها بعد مانند آن‌ها بو ببوید. درست مانند رژ لب، آن‌ها می‌توانند انتقال دهند.

 

ادوپرفیوم (EDP)

Eau de parfums بالاترین غلظت بعدی روغن‌های عطر بین 15 تا 20 درصد است. آن‌ها ساخته‌شده‌اند تا تمام روز بر روی پوست بمانند بدون اینکه به شخص شما در مجاری کنار شما سردرد بزنند یا بعد از آغوش گرفتن به گردن شخص دیگری منتقل شوند. آن‌ها رایج‌ترین دسته رایحه و به‌طورمعمول نحوه انتشار همه عطرها هستند. بسیاری از عطرهای موجود در فروشگاه اینترنتی فروشگاه ادوپرفیوم هستند. این عطر از صبح تا غروب برجسته خواهد بود و هنوز هم هنگام شب باید غوطه‌ور شوید.

ادو تویلت (EDT)

Eau de توالت غلظت کمتری از روغن‌های عطر، معمولاً 5 تا 15 درصد دارد و به این ترتیب پوشیده‌تر از پوست است، لزوماً تا پایان عصر دوام نخواهد داشت. برخی تصور می‌کنند که ادو تویلت برای لباس روز ساخته می‌شود درحالی‌که ادوپرفیوم برای شب ساخته می‌شود، اما با وجود همه چیز در زیبایی، این چیزی است که شما ترجیح می‌دهید. وقتی شک دارید هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید.

 

اگرچه بسیاری از عطرهای موفق به عنوان ادوپرفیوم شروع می‌شوند و سپس در نسخه‌های سبک‌تر و ادو تویلت منتشر می‌شوند، اما ممکن است همیشه همان نت‌های مشابه با همتای parfum خود را با یکدیگر به اشتراک نگذارند. برخی از نت‌های سنگین مانند چوب و پاچولی را می‌توان از بین برد تا عطر سبک‌تر شود. برخی دیگر، مانند گل و مرکبات، ممکن است برای تقویت رطوبت اضافه شوند.

 ادوپرفیوم

برخی پیشنهاد می‌کنند عطر و بوی خود را بعد از محو شدن کامل توالت تغییر دهید؛ اما اگرچه به نظر می‌رسد که روغن‌ها از بین رفته‌اند، معمولاً هنگام تماس با رطوبت مجدداً از دست می‌روند. آیا هرگز هنگام شستن دستان یا گرفتار شدن در باران، دوباره عطر و بوی خود را بو می‌دهید؟ اگر هنوز می‌خواهید عطر و بوی دیگری اسپری کنید، مطمئن شوید که این مکمل است، زیرا ممکن است رایحه جدید زندگی تازه‌ای را به صورت قدیمی‌تر تنفس کند.

 

BIPOC از کجا آمده است؟

 

ادوکلن

کلن معمولاً یک کلمه چتر برای رایحه‌های مردانه در آمریکای شمالی است، اما ادوکلن درواقع اصطلاح غلظت بسیار کمی از روغن‌های عطر، معمولاً 2 تا 4 درصد است که با الکل بیشتر برش داده می‌شود و فقط چند ساعت طول می‌کشد. این موارد برای اسپریت و خوشبو کردن بسیار عالی است، اما برای لباس‌های ماندگار و روزانه نیست.

 

Eau Fraiche

مانند ادوکلن، ادویه‌جات نیز غلظت بسیار کمی از الکل، گاهی اوقات 1 تا 3 درصد دارد. تفاوت این است که ادکلن‌ها مانند الکل‌های سنتی با الکل مخلوط می‌شوند. عطرهای ادویه‌ای با آب اکثراً مخلوط می‌شوند و به عنوان یک تازه کننده سریع و بدون رایحه‌ای ماندگار عمل می‌کنند.

 

بیشتر پیشخوان‌های عطر بر اساس نام تجاری یا قیمت سازمان‌دهی می‌شوند، نه نوع، اما شما قادر خواهید بود این شرایط را بر روی برچسب بیابید، یا با گفتن یک فروشنده در پیشخوان آنچه را که می‌خواهید.